Janka Bodnárová: ,,Pracovať na najkrajšej stanici na Slovensku je výzva, no som za ňu nesmierne vďačná“

Janka Bodnárová: ,,Pracovať na najkrajšej stanici na Slovensku je výzva, no som za ňu nesmierne vďačná“

Dnes vám predstavujeme ďalšieho člena nášho tímu, Janku Bodnárovú, prevádzkarku staničnej PNSKY. Táto milá, inteligentná, šikovná a inšpiratívna Košičanka vedie PNSKU úspešne už 3 roky, počas ktorých sa z klasickej jednoduchej trafiky, akú nájdete na každej železničnej stanici, stala jedna z najúspešnejších trafík na Slovensku, ktorou denne prejde viac než 2000 zákazníkov. Napriek tomu, z tejto našej denne usmiatej Janky srší energia, pokora, spokojnosť a ochota pomôcť, motivovať a inšpirovať. Riadiť prevádzku, kde si dnes okrem novín a krížoviek viete kúpiť široký sortiment potravín, rôzne darčekové balenia i lístky na MHD alebo si zatipovať nie je ľahké, no Janka to zvláda s ľahkosťou. V čom tkvie tajomstvo jej úspechu? To nám v krátkom rozhovore prezradí sama Janka.


Janka, ako prevádzkarka stojíš za úspechom obľúbenej prevádzky PNSKA na Stanici Košice. Aká bola Tvoja profesijná cesta pred príchodom na Stanicu Košice?

,,Ďakujem za kompliment. Moja kariéra sa začala v roku 2004, keď som začala šéfovať v obchode s oblečením a neskôr v potravinách. Po piatich rokoch som cítila, že v pracovnom živote potrebujem zmenu, preto som neváhala a zúčastnila som sa konkurzu v Minipotravinách na Stanici Košice. Po úspešnom pohovore som sa stala prevádzkarkou v úžasnej dynamickej prevádzke Minipotraviny. Po roku pôsobenia mi vedenie Stanice Košice zverilo aj PNSKU, ktorá v tom čase potrebovala veľkú zmenu, a tak som sa jej začala naplno venovať. Bola to výzva a dnes som veľmi rada, že som sa na to vtedy odhodlala. PNSKU som si po čase zamilovala a stala sa mojou srdcovkou. V každej práci, ktorú som vykonávala a vykonávam mi záleží na tom, aby som maximálne využila potenciál danej prevádzky a aby som mohla odovzdať svoje vedomosti a skúsenosti tak, aby to ľuďom okolo mňa pomohlo. Som rada, že dievčatá v mojom PNSKovom tíme chodia do práce s úsmevom a aj keď majú za sebou ťažký deň, vždy sa do práce na druhý deň tešia. Táto práca nie je jednoduchá, no my ju robíme v priateľskom kolektíve, takže nás práca baví. “

Čo pre Teba znamená pracovný úspech?
„Úspech pre mňa znamená to, ak vytvorím na pracovisku takú atmosféru a podmienky na prácu, že sa na mojej prevádzke cítia nielen zákazníci, ale i samotné zamestnankyne ako doma“.

Aké je to pracovať v takej dynamickej prevádzke akou je PNSKA? 

„V prvom rade je to naozaj výzva. Každý deň je úplne iný a ja ako prevádzkarka s touto zásadou musím držať krok. V PNSKE je veľmi dôležité sledovať nové trendy, zmeny v ponuke sortimentu, jednoducho byť stále v obraze po čom zákazníci túžia a čo nové im môžeme ponúknuť. V rámci rozširovania sortimentu sa nám podarilo rozšíriť sortiment napríklad o suveníry z našich Košíc, ktoré zákazníci často krát na stanici hľadajú. Postupné zvýšenie množstva zákazníkov si vyžiadalo nielen zvýšenie počtu zamestnancov, ale i zavedenie ďalších pokladní, ktoré sa u zákazníkov stretli s veľmi pozitívnym ohlasom, keďže sú obslúžení omnoho rýchlejšie. Som hrdá nielen na to, že naša staničná PNSKA dnes dosahuje veľmi pekné výsledky a ľudia si ju zamilovali, ale hlavne na moje zamestnankyne, ktoré majú radi svoju prácu nech je akokoľvek náročná a denne vidím ich snahu zlepšovať nami poskytované služby“.

Čo považuješ za najťažšie a čo za najkrajšie na tejto práci?

“ Každý, kto pracoval v obchode by mi dal za pravdu, že najťažšia je určite práca s ľuďmi, pretože každá z nás má inú povahu a zároveň je náročné obslúžiť denne približne 2, 5 tisíc ľudí, ktorí majú tiež rôzne nálady počas dňa. Najkrajším je pre mňa pocit, keď prídem do práce a vidím v predajni množstvo spokojných ľudí či už pri novinách alebo čokoládach. Vtedy viem, že náš tovar je pre zákazníkov atraktívny a vyberám sortiment dobre.“

V čom Ťa táto práca posúva profesionálne dopredu?

„Na tejto práci ma posúva vpred najmä dynamickosť a neustála aktivita v obchodnom sektore. Jednoducho vám táto práca nedovolí stagnovať na mieste a musíte držať krok s modernými trendmi a zároveň vnímať potreby zákazníka, ktorý je na stanici značne špecifický. Napĺňa ma vidieť výsledky za mojou prácou a rovnako aj vidieť usmiatych a spokojných zákazníkov. Musím sa priznať, že ma táto práca posúva dopredu aj emocionálne ako človeka. Denne k nám prídu ľudia tých najrôznejších pováh a ja ako obchodník musím byť tou, ktorá sa nielen usmieva, ale i zakročí v kritickej situácii, či pomôže babičke s paličkou dočiahnuť na noviny alebo viackrát s úsmevom zopakujem cenu pánovi, ktorý dobre nepočuje. Aby ste mali predstavu, počas dňa k nám prídu zákazníci všetkých vekových skupín a my sa musíme rýchlo aklimatizovať a prispôsobiť. Často krát sa nám stáva, že k pokladni pristúpi pani s troma malými hádajúcimi sa deťmi, za ňou trošku nervóznejší businessman v saku a vzápätí staručká pani, ktorá slabšie počuje.“

Ako hodnotíš z pozície prevádzkarky situovanie PNSKY v najmodernejšej stanici na Slovensku? Pokladáš to za výhodu alebo nevýhodu?

„Samozrejme, budovu, v ktorej sa naša PNSKA nachádza, ja osobne považujem za veľkú výhodu. Pracujem tu už 3 roky a za ten čas sa stanica veľmi zmenila a stala sa z klasickej železničnej stanice nákupným centrom, ktoré nám iné mestá môžu iba závidieť. Pred tromi rokmi by som si ani nepomyslela, že raz budú na stanici vyhľadávané moderné kaviarne, výborná reštaurácia, kaderníctvo, kníhkupectvo či obchody s oblečením a drogériou. Pre mnohých Košičanov to bolo nepredstaviteľné a dnes je to realita. Každý deň prejdú našou vstupnou halou tisíce cestovateľov a ja ako prevádzkarka si teda lepší priestor pre moju prevádzku neviem predstaviť.“

Janka, ďakujeme za rozhovor a prajeme ešte mnoho pracovných úspechov!


 

Autor: Stanica Košice

Alžbeta Gajdošová Keruľová