IVAN HINCA : Muž, ktorý stojí za najmodernejšou stanicou na Slovensku!

IVAN HINCA : Muž, ktorý stojí za najmodernejšou stanicou na Slovensku!

V riaditeľovi pre obchod a development Stanice Košice, Ivanovi Hincovi, už od mladého veku retail ako taký vzbudzoval nadšenie, ktoré sa postupne vyvinulo do vášne. Ako nám prezradil, už ako dieťa sa často motal okolo svojho deda, ktorý mal na Centrálnom Trhovisku v Bratislave stánky so zeleninou. Neskôr mal ako študent možnosť pracovať v Kenvele, kde dostal základy toho, ako dnes vníma moderný retail a všetky náležitosti s ním spojené. Vtedy pochopil, že nestačí len mať predajňu a predávať, ale rovnaký dôraz je potrebné venovať aj marketingu, cenotvorbe, tovarovej štruktúre, vzdelávaniu a tréningu zamestnacov. Jeho ďalšie kroky viedli do Exisportu, kde strávil 10 rokov a postupne sa od manažéra predajne dostal až k riadeniu samostatného projektu Reshoes (predajne s obuvou), kde so svojim tímom vykreoval samostatný brand od loga až po interér predajní. Počas práce v Exisporte sa taktiež venoval dizajnu vlastnej streetwearovej značky, pričom s kolegom rozbehol aj vlastnú predajňu so športovým a streatwearovým oblečením.

Ivan Hinca spoločne s Maxom Tostini, Zuzanou Navarčíkovou a Katarínou Kotrasovou na výstave Káva, Čaj Čokoláda v Košiciach.

PRÁCA NA STANICI KOŠICE VĎAKA INOVATÍVNEJ VÍZII

Tesne pred tým ako som začal spoluprácu na projekte Stanica Košice, som mal na starosti expanziu novej Teta drogérie na Slovensku a práve vtedy som zaregistroval tento projekt. Už vtedy sa mi zdal nejakým spôsobom nadčasový a inovatívny. Keď som sa potom dozvedel o pracovnej ponuke, ktorú zverejnili, poslal som životopis a prišiel na pohovor. Spoločnosť pôvodne hľadala len manažéra svojich prevádzok, ktoré prevádzkuje na Stanici. Na pohovore som však investorom predstavil víziu nie len prevádzkovania ich vlastných prevádzok, ale aj možného developmentu Stanice Košice ako obchodného centra a miesta, kde ľudia prídu za nákupmi alebo sa najesť aj keď práve nikam necestujú. Nakoľko sa im moja vízia páčila dohodli sme sa na spolupráci.

PROCES PRETVÁRANIA KOŠICKEJ STANICE NA STANICU 3. TISÍCROČIA NEBOL ĽAHKÝ

Pri pretváraní stanice som sa na začiatku musel ,,boriť“ s myslením ľudí, ktorí pracovali v jednotlivých prevádzkach a celkovo na projekte. Musel som sa im veľmi intenzívne venovať čo sa týka vzdelávania a smerovať ich k potrebným zmenám alebo ich úplne povymieňať, keďže nie vždy sa zmeny, ktoré robíte, stretnú s nadšením. Pre tento projekt však bolo kľúčové, aby všetci rozumeli kam smerujeme a čo chceme dosiahnuť. Základom bolo vytvorenie manažérskeho tímu, ktorý začal pracovať na zmenách v obchodnej oblasti a následne bolo vytvorené marketingové odd., kde sme postupne začali kreovať stratégie ako celé centrum posunúť do povedomia cestujúcich, ale i samotných Košičanov. Zlomovou bola pre nás súťaž o navrhnutie loga Stanice Košice, kde sme dosiahli cez sociálne siete veľmi slušnú popularitu, ktorá bola následne podporená našou účasťou ako generálneho partnera na Košičanovi roka 2018, kde sme ukázali, že sme naozaj súčasťou mesta Košice.

Ďalšou pomerne náročnou úlohou bolo dostať na Stanicu Košice ten správny mix nájomcov, ktorý by bol atraktívny a konkurencie schopný voči iným obchodným centrám v Košiciach.  Snažil som sa čo najviac stretávať s potencionálnymi nájomcami, navštevoval som retailové konferencie, kde som prezentoval Stanicu Košice ako moderné obchodné centrum, čo neskôr prinieslo záujem zahraničných reťazcov, ktoré majú predajne napr. na pražskej stanici a dobre poznajú takýto model obchodného centra.

Jedno z mnohých školení organizovaných Stanicou Košice pre zamestnancov.

NA ROZVOJI STANICE KOŠICE PRACUJEME AKO TEAM DENNODENNE

Musím sa priznať, že do práce chodím s úsmevom a dobre naladený,napriek tomu, že mám ako riaditeľ pre obchod a development denne veľké množstvo práce. To, čo ma poháňa vpred je práve vášeň pre retail a zároveň ma veľmi teší, že sa centrum stále rozvíja a pribúdajú nové koncepty, na jednej strane naše vlastné ako naposledy Staničný Pivovar, a zároveň ďalší kvalitní noví nájomcovia, ktorí napriek prvotným obavám vstúpiť do centra, po otvorení prevádzok vyjadrujú veľkú spokojnosť s rozhodnutím byť práve na Stanici Košice. Dokonca sme teraz relokovali jedného kľúčového nájomcu do väčšieho priestoru, pretože vyhodnotil pozitívne potenciál nášho centra, čo ma veľmi teší. K dnešnému dňu máme v podstate obsadené celé obchodné centrum. Posledné, na čom teraz pracujeme, je nový Food Court na mieste bývalej reštaurácie Panoráma, kde chceme zase priniesť prvky inovatívnosti a nových trendov v oblasti rýchleho stravovania.

Sme špecifický napríklad aj v tom, že na stanici prevádzkujeme aj vlastné koncepty. Jedná sa prevažne o gastro a rýchle občerstvenie, ale aj o prevádzku minipotravín a dennej tlače a tabaku. Všetky koncepty sú vyladené tovarovo a koncepčne tak, aby návštevníkom Stanice poskytli maximálny komfort, či už si potrebujú kúpiť rýchlo nejakú drobnosť, lebo sa ponáhľajú na vlak alebo sú to ľudia z mesta, ktorí prišli cielene za nákupmi a posedením v našich gastro prevádzkach. V niektorých konceptoch ako napr. vo Food Parku, ktorý sa stal obľúbeným kvôli skvelej káve, koláčom a burgrom, sme sa stretli s tým, že cestujúci prídu hodinu pred odchodom svojho vlaku, aby si si mohli vychutnať dobrú kávu alebo si dať burger. Taktiež po otvorení Staničného Pivovaru k nám začali večer chodiť ľudia z mesta.

Ivan Hinca

RIADIŤ OBCHOD A DEVELOPMENT NA TAKOM RUŠNOM MIESTE AKÝM JE STANICA KOŠICE, JE VÝZVA

Môj pracovný deň je v prvom rade o stretnutiach s obchodnými partnermi a potencionálnymi nájomcami centra, to mi niekedy zaberie celý deň. Ďalej sú to pracovné porady s manažérmi jednotlivých prevádzok, vyhodnocovanie ich výkonnosti a ich neustále tlačenie do inovácií. V neposlednom rade projektové a strategické porady, kde sa venujeme novým projektom a marketingovej stratégii jednotlivých konceptov Stanice. Keď konečne všetci odídu z práce, mám trochu čas na prečítanie mailov a operatívu

Ako riaditeľ svoj tím a ľudí okolo seba stále tlačím do inovácií. Chcem, aby stále prinášali nové nápady, lebo len tak vieme naše koncepty a Stanicu posúvať stále dopredu a zostaneme atraktívny pre zákazníka. Napríklad, aj ja sám sa s kuchármi podieľam na príprave niektorých receptov na burgre a jedlá v našich prevádzkach, keďže rád chodievam na gastrofestivaly a zbieram nové inšpirácie.Čo sa týka operatívneho riadenia nie som tvrdý a konzervatívny, avšak vyžadujem od ľudí disciplínu a 100% odvedený výkon. Už dlhé roky sa riadim pravidlom, že nemá význam robiť veci iba preto, aby boli urobené. To považujem za stratu času. Dôležitý je výsledok a s tým musí byť každý manažér stotožnený. Raz mi jeden môj mentor povedal, že nemá význam robiť veci pokiaľ v tom nechcem byť najlepší, toho sa držím celý svoj život a snažím sa to prenášať aj na ľudí okolo seba. 

PRÍPRAVA ĎALŠÍCH PROJEKTOV V PLNOM PRÚDE

Tak ako som už spomínal, pripravujeme nový Food Court na mieste bývalej reštaurácie Panoráma. Cestujúci a zákazníci sa zase môžu tešiť na niečo inovatívne a nadčasové v oblasti týkajúcej sa stravovania ako aj zaujímavého dizajnu.

Ďalší projekt čo už dlhšie nosím v hlave a pripravujem ho momentálne s architektmi je koncept HUB – otvorená kancelária pre freelancerov s kaviarňou, doplnená o školiace a prezentačné miesto v oblasti gastronómie, kde by sme chceli robiť školenia a gastro kurzy. Myslím si, že toto bude taká pomyselná čerešnička na torte celej Stanice

Ďakujeme za rozhovor a prajeme ešte mnoho úspešných projektov na našej Stanici Košice.

Autor: Mgr. Alžbeta Gajdošová Keruľová